Rally Košice boli minulý rok naše prvé ‘veľké’ rally. Máme preto k nim zvláštny vzťah. Tentokrát nám organizátori pripravili viac než 70 súťažných kilometrov a tým spravili túto súťaž jednou z najväčších a najťažších z celej sezóny vôbec. Trať pozostávala zo 6-tich tratí, pričom len jedna z nich sa išla dvakrát. Súťaž bola rozdelená na dva dni – piatok a sobotu. V stredu a vo štvrtok boli naplánované obhliadky tratí. Keďže sme sa nechceli nahánať a zbytočne si sami sebe vytvárať stres, vyrazili sme do Košíc už v utorok na obed a večer sme si spravili prechádzku a spoznali krásy centra Košíc. Ubytovaní sme boli vo Vranove nad Topľou.
V stredu ráno sme mali budík o 5:50. Hodili sme do seba rýchle raňajky, nasadli do auta a išli sme obhliadať trate. Začali sme rýchlostnou skúškou RS 4,7 Bankov. Krátka a rýchla trať. Pôvodne mali byť vnútri každej zákruty pneumatiky, aby sa nemohli rezať, ale nakoniec to tak, našťastie, nebolo. Prišlo nám zbytočné ju obhliadať viac ako dvakrát, tak sme len skontrolovali rozpis z prvej obhliadky a išli sme pozrieť ostatné trate. Okrem toho, v Košiciach boli zápchy a ostatné trate boli na opačnej strane Košíc, takže sme sa báli či všetko stihneme načas. Druhá v poradí bola RS5 Dubník. Jej začiatok bol v Opinej. Túto sme chceli spraviť tak, že pôjdeme podľa nášho minuloročného rozpisu. Neukázalo sa to ako dobrý nápad. Čísla zákrut moc nesedeli, tak isto ako aj dĺžky roviniek. Preto sme stratili jeden prejazd na tejto a jeden prejazd na 6-tej rýchlostnej skúške. Dohodli sme sa tak, že spravíme prvú polku rozpisu podľa minuloročného a druhú spravíme nanovo. Toto bolo najlepšie riešenie. Šiestu rýchlostnú skúšku, s názvom Gejzír sme prepísali radšej celú nanovo. Tá viedla z Banského do Herľan. Vyčerpali sme tu všetky dovolené prejazdy a rovnako aj dovolený čas pre obhliadky RS4,5,6,7 čo bol vlastne druhý súťažný deň. Ten bol do 14:00 a o 14:00 hod. začínali obhliadky tratí RS1,2,3. Nestihli sme ani nič zjesť. Pokračovali sme obhliadkou RS 3 Borda. Táto bola ku koncu hrozne rozbitá. Tento rozbitý úsek bol dlhý asi kilometer. Horšie však bolo, že spojovací úsek z nej bol dlhý asi 7 kilometrov a bol aj rovnako rozbitý. Tuto obhliadkový golf trpel a aj utrpel škody. Zo spodnej časti zostal otrhaný od všetkých plastov, čo na ňom boli. Preto sme išli len dve obhliadky, na viac sme nemali nervy. RS 2 Regeta viedla zo Slančíka do Svinice. Ako vyzerá taká obhliadka, si môžte pozrieť na videu [tu]. Bol to tretí prejazd, takže sme už len kontrolovali napísaný rozpis. Trať, ktorú sme obhliadali ako poslednú bola RS1 Izra. Bola dlhá, úzka a šotolinová. Vyzerala pekne, ale na golfe sa ťažko obhliadala. Rozpis, ktorý sme mali napísaný síce sedel, ale nevedeli sme čo to spraví, keď tade pôjdeme oveľa rýchlejšie. Bola veľmi nebezpečná. Keď by sa stala nejaká chyba, tak by to bola posledná chyba pretekov. Tým pre nás skončili obhliadky tratí. Bolo osem hodín večer. Smerovali sme hladný a vyčerpaný do Vranova, kde sme si oddýchli. Druhý deň ráno som si privstal, aby som prepísal rozpisy z obhliadok tratí. Bolo toho toľko, že som to nestihol za štvrtok. Prepísal som len piatkový súťažný deň. Sobotný som si nechal na piatok po pretekoch.
Štvrtok nás čakalo administratívne a technické preberanie. Všetko prebehlo bez problémov. O pol ôsmej večer sme išli na slávnostný štart. Očakávali sme veľkú divácku účasť. Tak sa aj stalo. Prišlo mnoho nadšených fanúšikov. Aj hostesiek bolo viac než inokedy. Moderátor mal čo-to o nás naštudované. Takto sme odštartovali naše 38. Rally Košice 2012.
Prvý súťažný deň v piatok sme štartovali ráno o pol desiatej zo servisu rovno na prvú rýchlostnú skúšku celej súťaže RS1 Izra. Dlhá bola 14,90km. Keď sme dorazili na štart, zistili sme, že všetky závodné autá stoja na štarte a ani jedno neodštartovalo. Po chvíli sme zistili, čo sa deje. Rýchlostná skúška bola zrušená, pretože na nej vážne havarovalo niekoľko áut. Neskôr sa začali šíriť klebety, že po pár minútach pustia závodiť ďalšie autá, na čo to zas ďalšia klebeta vyvrátila. Nakoniec sme sa z oficiálnych zdrojov dozvedeli, že je síce zrušená, ale neplatí to pre Slovenský rally pohár. Takže pre nás súťaž pokračovala ďalej, aj keď s miernym oneskorením. Keby ostala zrušená, boli by sme veľmi sklamaný, tešili sme sa na túto trať. Takáto dlhá a ešte k tomu šotolinová a úzka trať nebola za celú sezónu. Tak sme si ju aj náramne užili. Bola to paráda. Prišlo aj jedno zaváhanie, kedy sme nemali napísané správne číslo zákruty. Napísanú sme mali ľavú štvorku, ale v skutočnosti to malo byť o niečo väčšie číslo. Takáto chyba sa ľahko prihodí pri obhliadke tratí, kedy sa pri oveľa nižšej rýchlosti diktuje rozpis, podľa ktorého sa pôjde potom oveľa rýchlejšie a ešte aj s iným autom. Skončili sme medzi divákmi. Nikomu sa však nič nestalo. Napriek tejto chybe, vďaka ktorej sme stratili niekoľko sekúnd, sme dosiahli tretí najlepší čas v kategórii a desiaty najlepší čas v absolútnom poradí. Celý onboard z tejto trate si pozriete [tu]. Zaváhanie, o ktorom som písal uvidíte [tu].
Druhá rýchlostná skúška s názvom Regeta sa nám tiež páčila, aj keď na nej sme nemali výhody oproti ostatným autám. Rýchla trať, do väčšina zákrut nebolo vidieť, dobrý rozpis bol základ. Parádne sme sa povozili. Na konci trate, pri rezaní poslednej zákruty sme lyžinou trafili kameň, ktorý bol na ceste. Vtedy sme sa ozaj zľakli, že to bolo niečo vážnejšie a že sa nám práve skončili preteky. Naštastie, celý náraz pohltila lyžina. S časom 6:47,1 sme sa umiestnili v triede na 5tom mieste, ale celkovo sme boli po dvoch rýchlostných skúškach v triede stále tretí. Celý onboard si pozriete [tu].
Posledná, čiže tretia rýchlostná skúška piatkového súťažného dňa bola dlhá 9,60 km. O našom umiestnení v súťaži bolo už celkom jasne rozhodnuté, takže sme si užívali jazdu, snažili sa ísť bezpečne a čakali sme na chybu našich súperov alebo poruchu ich závodných strojov. S časom 7 minút a tridsaťštyri sekúnd sme sa umiestnili v našej kategórii na piatom mieste a celkovom poradí sme klesli o jednu priečku na štvrté miesto. Onboard z tejto rýchlostnej skúšky uvidíte [tu]. Po prvom dni skončilo neúspešne preteky cez 20 posádok, čo svedčí o náročnosti a nebezpečnosti 38. Rally Košice. Nasledoval servis, kde sme len prekontrolovali auto a potom uzavreté parkovisko, kde nás Charade počkalo až do druhého súťažného dňa, zatiaľ čo my sme sa išli zregenerovať do Vranova. Po krátkom oddychu bolo treba dopísať rozpis na sobotné štyri rýchlostné skúšky.
Ráno sme len dotankovali a vyrazili sme na divácky obľúbenú rýchlostnú skúšku Bankov. Cestou napriek predpovediam počasia začalo pršať. Kvapky dažďa nám vyčarili úsmev na tvári. Pred našim štartom už pršalo úplne. Trať merala 5 kilometrov. Zvládli sme ich za 3 minúty a 55 sekúnd. Tým sme si v celkovom poradí držali stále štvrtú priečku. Pre onboard kliknite [sem]. Dážď vyzeral, že neskončí, tak sme si brúsili zuby na lepšie miesto v ďalšej rýchlostnej skúške s názvom RS 5 Dubník. Opakoval sa scenár z piatka, kedy bola pre majstrovstvá zrušená rýchlostka z dôvodu vážnej havárie. Verili sme, že Slovenský rally pohár pustia a tak sa aj stalo. No prešlo len šesť áut a stala sa ďalšia vážna nehoda. Bola to posádka so štartovným číslom 115 Ivanko-Pavlík na Renault Clio Wiliams. Našťastie nemali žiadne vážne zranenia. Nariadený bol prejazd obchádzkovou trasou na ďalšiu rýchlostku v poradí. Cestou prestalo pršať a kým sme prišli na štart, tak už bolo sucho. Celú RS 6 Gejzír sme išli úplne naplno, bez jedinej chyby. Z auta, rozpisu a nás oboch sme vyťažili absolútne maximum. Mali sme parádne pocity, že z toho bude dobrý čas. 8:49,6 stačilo na štvrté miesto a tak sme si stále držali v celkovom poradí s časom 47:57,1 štvrtú priečku a na tretieho Debnára sme strácali 36 sekúnd. Našu bezchybnú jazdu môžte vidieť [tu].
Už nás čakal len posledná rýchlostka, Bankov číslo dva. Tu sa poradie výrazne premiešať nemohlo. Tak už len bez nehody prísť do cieľa. Tam sme prišli so štvrtým miestom, ktoré sme si držali takmer celé preteky. Celkový čas z celej súťaže 47:57,1 nám v celkovom poradí zabezpečil 12. miesto z 29 štartujúcich posádok v Slovenskom rally pohári. Na to, že máme sériové Daihatsu Charade, jedno z najslabších áut, ktoré štartovali, pokladáme naše umiestnenie za veľký úspech. Nazbierali sme veľa cenných skúseností a opäť sme sa posunuli o niečo dopredu. Dôkazom okrem iného aj to, že podľa rok starého rozpisu sa absolútne nedalo ísť. Opäť treba poďakovať za obrovskú trpezlivosť Milanovi Vráblovi a firme Alcor za poskytnutie odvozu. Poďakovanie tiež patrí aj rodine z Vranova nad Topľou, ktorý nás trpezlivo celý týždeň znášali vo vlastnom dome. Nasledujúce závody sa uskutočnia v Bratislave v dňoch 9-10.11.
Video z RS1 Izra
Video z RS2 Regeta
Video z RS3 Borda
Video z RS4 Bankov
Video z RS6 Gejzír
Video z RS7 Bankov